VIII sesja Rady Gminy Świętajno rozpoczęła się w piątek, 29 listopada 2024 roku. Przewodniczący Rady powitał wszystkich obecnych, stwierdzając prawomocność obrad, w których uczestniczyło 14 z 15 radnych.
Porządek obrad obejmował 18 punktów, w tym m.in. informacje o działalności wójta, podjęcie uchwał dotyczących zmian w budżecie oraz programów gminnych, a także wolne wnioski mieszkańców.
Przewodniczący otworzył sesję, stwierdził jej prawomocność oraz przedstawił porządek obrad. Nie zgłoszono żadnych uwag do protokołu z poprzedniej sesji.
Wójt Gminy Świętajno przedstawił informacje dotyczące swojej działalności w okresie międzysesyjnym. Omówił m.in. zarządzenia dotyczące zmian w budżecie gminy, przetarg na sprzedaż nieruchomości oraz postępy w budowie sieci wodociągowej. Wspomniał również o wyborach sołtysa w Borkach oraz o planowanym spotkaniu informacyjnym na temat gospodarki odpadami.
Przewodniczący Rady oraz przewodniczący komisji stałych przedstawili informacje o bieżącej działalności komisji, w tym o opiniach dotyczących projektów uchwał.
Rada przystąpiła do głosowania nad poszczególnymi uchwałami:
Mieszkańcy mieli możliwość zadawania pytań i zgłaszania uwag. Poruszono m.in. kwestie dotyczące działki 571, która nie została przekazana gminie przez KOWR, oraz prośby o poprawę infrastruktury drogowej i dekoracji na Boże Narodzenie. Radna Hanc pytała o działania związane z przekazaniem działki, a mieszkańcy zgłaszali różne problemy i sugestie dotyczące lokalnych inwestycji.
Na zakończenie przewodniczący podziękował wszystkim za udział i zamknął obrady VIII sesji Rady Gminy Świętajno.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.